ROZHOVORY

Další ročník BEATS4LOVE se blíží a proto vám přinášíme rozhovory s headlinery.

MAGNETUDE

CZ

1. Ahoj kluci, jak se máte? Jaký je pro vás zatím rok 2024?

James: Letošní rok jsme začali společně stráveným časem od ledna do konce března, kdy jsem navštívil Rustama v gruzínském Tbilisi. Během toho jsme přešli z FL 11 na FL 21. Taky jsem si před tímhle výletem pořídil nový setup, abych mohl produkovat během cestování, takže to byla ideální příležitost se potkat a seznámit se společně s novým DAW. 

Rustam: Jo, s tou změnou z FL 11 na FL 22 jsme museli trošku upravit naše návyky, metody a celkovou workflow, plus přenést všechny naše projekty ze staré na novou verzi. Prostě na tom zamakat a naučit se spoustu nových věcí, co nám tahle změna nabízí. Taky se za námi na týden stavil Ekwols, tak jsme samozřejmě vlítli do studia a začali makat na našem prvním, a doufám, že ne posledním, collabu. 

James: To bylo několik velmi produktivních měsíců. Taky jsme vydali náš dlouho očekáváný collab s našimi francouzskými kolegy Burr Oak i nový singl “Still There” na Evolution Chamber. 

Rustam: Posledních pár let navíc makáme na oficiálním soundtracku ke hře “Freaked Fleapitt”, jejíž první demo gameplay je už pár týdnů konečně k dispozici na Steamu. Co se labelu týče, loni i letos jedeme non-stop. Docela se nám to rozjelo a tvrdá práce všech zúčastněných začíná nést své ovoce. Mám z toho fakt radost. 

James: I náš kalendář akcí byl hlavně od dubna celkem nabitý. Odehráli jsme několik skvělých shows, Let It Roll v Londýně, Darkshire v Praze, Eatbrain night v naší oblíbené Budapešti a další.

Rustam: Taky jsme teď oznámili, že budeme mít v říjnu vlastní Evolution Chamber Room v Londýně spolu s Virus a Eatbrain a podařilo se nám potvrdit několik dalších label nocí! 

James: Prvních 6 měsíců bylo extrémně nabitých a těšíme se na to, co nás čeká dál!

2. Když už zmiňujete Evolution Chamber, daří se vám upisovat jak nové talenty, tak některé legendy scény a navíc makáte i na vlastních věcech. Co byste označili jako věc, na kterou jste za tu dobu, co label máte, nejvíc pyšní? 

Rustam: No co se týče Evolution Chamber, tak každý release od každého umělce je pro nás velká věc. Navíc teď máme domov pro naši vlastní hudbu a bublinu podobně naladěných a talentovaných producentů, co se navzájem podporují. 

James: Sám bych to neřekl lépe. V osobní rovině bych zmínil to, že jsme se loni konečně mohli zase vidět poprvé od roku 2019 naživo. Ale co se týče naší práce, každý další track je pro nás úspěch a stejně tak i každá další show, kterou můžeme odehrát.

Rustam: Myslím, že covid a všechno ostatní, co se během posledních pár let událo, a museli jsme si tím všichni projít, změnilo naše vnímání. Ceníme si teď mnohem víc všeho, co nám život přináší, ať už dobré nebo špatné. Ty překážky, co jsme překonali, nás donutily vážit si víc každého momentu. A všechno to přispívá k našemu růstu i cestě za úspěchem.  

3. Na scéně nejste žádní nováčci a zažili jste spoustu vrcholů a pádů žánru. Máte pocit, že je tu něco, na čem musí drum & bass jako celek do budoucna zapracovat?

James: Myslím, že by nám prospěla větší jednota napříč všemi odvětvími a subžánry. Měli bychom oceňovat tu různorodost, ne mezi sebou zbytečně kopat příkopy. 

Rustam: Přesně. Každý subžánr je něčím specifický a přispívá k tomu, že je drum & bass zvukově tak bohatý a živelný. Tím, že přijmeme všechny jeho podoby, posilujeme komunitu jako celek. Podporou ostatních a uznáním hodnoty všech různých poloh můžeme vytvořit inkluzivnější a jednotnější scénu. Celé je to ve finále o hudbě a vášni pro ni, kterou všichni sdílíme.

4. Jak už jsem zmínil, provozování labelu s sebou nese hledání a podporu rozvoje mladých talentů, což je výsada, ale také velká zodpovědnost. Co vnímáte jako klíč k tomu, aby se umělec stal dnes úspěšným a chtěli byste případně zmínit nějaká konkrétní jména, která podle vás mají dobře našlápnuto? 

Rustam: Na základě osobní zkušenosti bych řekl, že klíčem k úspěchu je skládat hudbu, která je ti vlastní. Skládej to, co tě baví a naplňuje, a posluchače si určitě najdeš. 

James: Taky je dobré pamatovat na to, že i když ti track label odmítne, neznamená to automaticky to, že je špatný, nebo že jdeš špatným směrem. Spousta labelů má svůj vlastní etos a hledají pouze specificky znějící hudbu, která souzní s jejich vizí. 

Rustam: Když jsme začínali, taky jsme se často setkávali s odmítnutím. To je součástí tvého osobního i hudebního dobrodružství. Pomáhá ti to růst a zdokonalovat svou tvorbu. Nesmíš se zaseknout a časem si najdeš pro svou hudbu to správné místo. Obecně dost významnou roli hraje networking a trocha toho štěstí, být ve správný čas na správném místě. 

James: Určitě se vyplatí investovat čas do hudební teorie. Ta ti dává solidní základ pro to, abys byl kreativnější a skládal hudbu, která bude rezonovat. 

Rustam: A taky si držet svůj styl, vydržet skrz neúspěchy a neustále se zdokonalovat, tím si vytvoříš svůj vlastní jedinečný prostor v rámci hudebního světa. 

James: Ještě jednou bych taky zdůraznil ten networking a budování vztahů s dalšími lidmi. Nám osobně se otevřela spousta příležitostí skrz setkání se s těmi správnými lidmi a že jsme byli ve správný čas na správném místě.

Rustam: Co se jmen týče, nemůžu jinak, než znovu zmínit Ekwolse. Měli jsme možnost z první ruky vidět, jak roste, a věř mi, že to nejlepší teprve přijde. 

James: Já ještě doplním Skrimora, který vydává teprve rok a už teď má neskutečně našlápnuto. 

Rustam: OMNEUM je další extrémně talentovaný producent. Oba milujeme jeho hudebnost, připomíná mi můj původní Rusty K projekt. A pak ještě HRSPX, na toho si taky dej pozor!

James: Volatile Cycle, Dropset a Konquest taky produkují samé bangery, ať už každý zvlášť nebo společně. Zmínil bych taky dva Holanďany, Tantrom a Nebulate, ty se určitě vyplatí sledovat. A neposlední řadě pak slovenský A.Way. 

Rustam: Jsme nadšení, když vidíme takovou spoustu mladých talentů, obzvlášť těch, kteří zase neurofunku vrací trochu té hudebnosti. Za mě je to vývoj správným směrem. 

5. A ještě obligátní otázka na závěr, co vás jako první napadne, když vás čeká vystoupení v České republice na Beats For Love?

Rustam: Upřímně jsem toho v Česku zatím tolik neodehrál. Mám za sebou Storm Club, Let It Roll a ještě show loni v Jaroměři. I přesto si ale nelze nevšimnout, že české publikum je vždy úžasně naladěné a oceňuje pořádnou nálož. 

James: Já už v Česku nějakou dobu žiju, takže vím, že tu za to lidi umí vzít. Když tu hraješ, vždycky musíš jít úplně naplno, protože čím tvrdší set naložíš, tím lepší bude odezva. 

Rustam: O Beats For Love jsme slyšeli od kamarádů a viděli jsme i videa, vypadá to tam skvěle. Oba se na to hraní moc těšíme. 

James: Jo, je to pro nás velká čest mít možnost tam vystoupit a ještě navíc pro Jindru, kterého oba dlouhé roky obdivujeme. Hrát pro plný parket a mít za zády mega produkci, kterou jsme v minulých letech viděli, je něco, na co určitě budeme ještě dlouho vzpomínat. 

ENG

1. Hey guys, how are you? How’s 2024 treating you so far?

James: We started the year together from January till the end of March where I visited Rustam in Tbilisi, Georgia. While he was there, we switched from FL 11 to FL 21. I also purchased a new workstation for working while on the road just before the trip, so it was perfect timing for us to get synched up and familiarise ourselves with the DAW upgrade.

Rustam: Yeah, with the switch, from FL 11 to FL21, we really had to reassess our techniques, methods, and workflow as well as bringing projects over from an old version to an updated version and just get our bearings and learn the many new and exciting things with such a big upgrade. Ekwols also joined us for a week, and we jumped in the studio and began the first of hopefully many collaborations together.

James: That was a very productive few months. We also released our long-awaited collaboration with our French brothers Burr Oak and just dropped our brand new single 'Still There' on Evolution Chamber."

Rustam: We've been working on an OST for a videogame called Freaked Fleapitt for the past several years. The first demo gameplay dropped recently through Steam. Also on the label front, it’s been non-stop with releases this year and last. The label is really starting to pick up, and the hard work from everyone involved is paying off. It’s really exciting to see. 

James: Our gig schedule has been nice too, with a lot of shows since April. We played some really great shows, including Let It Roll in London, Darkshire in Prague, Eatbrain night in our favourite city Budapest, as well as many others.

Rustam: We also just announced that we’ll be hosting an Evolution Chamber Room in London alongside Virus & Eatbrain in October and secured several residencies for label nights too!

James: It's been an exciting and busy first 6 months, and we're looking forward to what comes next!

2. You’ve been very busy with running Evolution Chamber, bringing through new talents as well as legends in the game alike and working on your own music on top. What would you say is the proudest achievement of yours over these past few Years?

Rustam: If we’re talking about Evolution Chamber, every release from every artist is an achievement. The whole label itself is an achievement. We now have a home for our music, a support bubble of like minded and very talented producers in that bubble. 

James: I couldn’t agree more. On a personal level, being reunited for the first time since 2019 last year was a huge milestone for us. But for our project, every track is an achievement, and so is every gig we get to play."

Rustam: I think with Covid and the challenges of the past few years that we both and all experienced, we both appreciate everything that comes our way, whether it's good or bad and the obstacles we've overcome have made us value each moment even more. It all contributes to our growth and success.

3. Having been around for quite some time, you’ve seen your fair share of the genre’s highs and lows, is there anything in particular you feel like Drum & Bass as a whole still needs to work on moving forward?

James I think unity towards all areas of drum and bass would be much better. It's about appreciating the diversity within the genre rather than creating unnecessary divides.

Rustam: Exactly. Each sub-genre brings something unique to the table, and that's what makes drum and bass so rich and vibrant. Embracing all its forms can only strengthen the community and supporting each other and recognising the value in every style, we can create a more inclusive and unified scene. It's all about the music and the passion we share for it."

4. As mentioned before, running a label comes with nurturing up and coming talent which is both a privilege as well as a huge responsibility. What do you perceive to be the key in establishing yourself as an artist nowadays and do you have any particular names you would like to highlight to keep an eye on currently?

Rustam: I’d say that from our experience a key to establishing yourself is to write music that defines you. Write the music you like, and you’ll definitely find listeners.

James: Also keeping in mind that if a track is rejected, it doesn’t necessarily mean it’s not good or that you’re moving in the wrong direction. Many labels have a defined sound and vision.

Rustam: When we started out, we faced rejections too. Those rejections are part of your own personal and musical adventure. They help you grow and refine your craft. You have to keep pushing, and eventually, you’ll find a home for your music. Networking and being at the right place at the right time play a huge part in getting opportunities."

James: Paying attention to musical theory is also crucial. It provides a solid foundation that can enhance your creativity and help you make more impactful music.

Rustam: Also staying true to your style, persevering through setbacks, and continuously learning, you’ll carve out your unique space in the music world.

James: I would also say networking and building strong relationships with people helps a lot. We got a lot of opportunities from simply meeting the right people and being at the right place at the right time. 

Rustam: In terms of names to highlight, we can't stop praising Ekwols. We've watched him grow from strength to strength, and believe us, the best is yet to come.

James: Skrimor has been making massive waves since releasing his first release last year, and he has some incredible music in the pipeline.

Rustam: OMNEUM is another extremely talented producer. We both love his musical vibe—it reminds me a lot of my old Rusty K project. HRSPX is also a name to watch closely!

James: Volatile Cycle, Dropset, and Konquest are all producing massive tunes, both collaboratively and individually. Additionally, Tantron and Neubulate, two guys from the Netherlands, are definitely worth keeping an eye on. A.Way is another name to note, also.

Rustam: We're really excited to see so many talented artists emerging right now, especially those bringing solid musicality into Neurofunk. This is a very positive development.

5. Last but not least, what’s the first thing that comes to mind when you’re about to perform in the Czech Republic/at Beats For Love?

Rustam: Honestly, I haven't really performed much in the Czech Republic. I’ve played at Storm Club, Let It Roll, and an event in Jaroměř last year. Even though I may not have played many events there, I have seen first hand that the Czech audience is always incredible and they really appreciate heavy music.

James: I've been living in the Czech Republic for a while now, and the crowd here truly knows how to party. When performing in the Czech Republic, you always need to bring your A-game because the heavier you go, the wilder the crowd goes.

Rustam: We've heard about the Beats For Love festival from friends and watched videos, and it looks amazing. We're both really excited to perform here.

James: Yes, it's a huge honour for us to perform here and for Forbidden Society, who we've both admired for a long time. Playing to a packed crowd, and with the epic production that we have seen from past events is something we believe will be remembered and cherished for years to come.

PHACE

CZ

Ahoj Floriane, jak se máš? Jaký máš zatím rok? 

 Čau kámo! Mám se skvěle, díky za optání, a doufám, že ty taky! Rok 2024 je zatím hodně nabitý, hlavně tím, že jsem vydal své nové album “Everyday”. Bylo úžasné vidět všechny ty pozitivní reakce. A navíc se, co se tvorby týče, cítím nejnabitější inspirací za hodně dlouhou dobu. Takže letos je to zatím bomba!

 Jo, je to jen pár týdnů od vydání tvého nového alba na Deadbeats. To předchozí jsi vydal už před téměř 6 lety. Jak ty osobně vnímáš EVERYDAY v porovnání s tvými staršími alby, kde vidíš ten největší rozdíl?

 Věřím, že "Everyday" zosobňuje celkem významný posun v mém zvuku a osobním uměleckém vývoji. Narozdíl od mých předchozích alb, tohle v sobě míchá větší žánrovou rozmanitost a inspiraci v nich, ať už je to techno, electro, juke, idm, rock nebo bass music. Taky si myslím, že ze vší hudby, co jsem doteď složil, zní nejlépe. Chtěl jsem, aby byl zvuk alba hřejivý, ale zároveň výrazný, bez toho, aniž by byl zbytečně ostrý, spíš jemný a příjemný na poslech. Hudebně vidím největší rozdíl v emoční hloubce a reflexi toho, čím jsem si za posledních pár let prošel - snahou vystoupit při jeho tvorbě ze svých komfortních zón a experimentovat s novými styly.
  

Hudbu vydáváš už přes 20 let a jsi jedním z producentů, kteří určovali směr žánru nejen doma v Německu, ale celosvětově. Co tě na drum & bassu pořád baví a kam podle tebe vývoj žánru aktuálně směřuje?

 Ty jo, už to dělám nějaký ten pátek :D Co na drum & bassu nejvíc miluju je jeho neustálý vývoj a schopnost posouvat zvukové hranice. I přesto, že se se občas cítíš trochu limitován tím, co v rámci dnb tempa můžeš udělat, vnímám to tak, že je tam vždycky prostor pro něco nového, možná právě proto, že tam ty limity jsou. Taky miluju technickou stránku skládání hudby a dnb je žánr, který nikdy nestojí na místě a vždycky je otevřen inovacím. Do budoucna očekávám, že bude nadále začleňovat prvky a inspiraci z ostatních žánrů, bude zapojovat technologické inovace typu AI, stane se ještě rozmanitějším i inkluzivnějším, a bude se v něm odrážet globální hudební vývoj ještě víc než doteď.
  

Pracoval jsi během těch let se spoustou různých umělců, je aktuálně vůbec ještě někdo, s kým by sis rád sednul do studia a něco složil?

 Měl jsem to štěstí skládat se spoustou talentovaných tvůrců, ale vždycky je prostor objevovat nové a nové cesty. Chtěl bych taky spolupracovat s více umělci z jiných žánrů. Jen jsem se nad tím zatím ještě pořádně nezamyslel, protože jsem právě vydal nové album a teď teprve začínám pomalu přemýšlet nad tím, co chci dělat dál.

 

Díky za tvůj čas a vidíme se v červenci pod pecí!

ENG

Hey Florian, how are you? How's 2024 treating you so far? 

 Hey buddy! I'm doing great, thank you very much! I hope you too! 2024 has been an exciting year so far, especially with the release of my new album "Everyday." It's been amazing to see all the positive reactions to it. Also musically I haven't felt that inspired for a long time. Its a dope year so far! 

 Yes, you’re fresh off releasing your new album on Deadbeats. Your last album was nearly 6 years ago. How does EVERYDAY compare to your previous ones for you personally, where would you draw the biggest distinction?

 I believe "Everyday" represents quite a significant evolution in my sound and personal growth as an artist. Unlike my previous albums, this one blends a wider range of genres and influences, from techno, electro, juke, idm to rock and to bass music. Also, I think it sounds the best from all the music I wrote so far. I wanted it to sound warm but still punchy, without it sounding too harsh but rather smooth. Musically, the biggest distinction to me is the emotional depth and the reflection of my journey over the past few years on it, pushing myself beyond comfort zones with it and experimenting with new styles. 
  

You’ve been releasing music for over 20 years and been at the helm of evolution of the genre both in Germany as well as worldwide, what’s the thing you enjoy the most about Drum & Bass and where do you see it going moving forward? 

 Man, it's been a minute indeed :D What I love most about Drum & Bass is its constant evolution and the ability to push sonic boundaries. Even though you often feel somewhat limited in what you can do at that dnb tempo and structure, I feel there is always room for invention, maybe because of exactly that restriction. I also love the technological aspect of the music and it's a genre that never really stands still and always embraces innovation. Moving forward, I see it continuing to incorporate elements from other genres, embracing technological advancements like AI, and becoming even more diverse and inclusive, reflecting the global music landscape on an even wider scale. 
  

You worked with lots of different artists over the years, is there anyone in particular you would love to link up with as well? 

 I've been fortunate to collaborate with so so many talented artists, but there are always new horizons to explore. I'd love to work with artists from different genres too. I just haven't made up my mind about that in detail yet, since I literally just released my album and am just finding the time to think about what I want to do in the future.

 Thanks for your time and looking forward to seeing you in July!

ED RUSH

CZ

Ahoj Bene, jak se máš? Jaký máš zatím rok?

Čau! 2024 je pro mě zatím fajn rok. Vydal jsem své první sólové album a odehrál jsem pár skvělých shows. Taky jsem si dopřál nějaký ten odpočinek po dokončení alba a teď už zase makám na pár remixech.

 Je to už pár týdnů, co ti vyšlo zmíněné album, jak bys porovnal proces jeho vzniku ve srovnání s alby, co jsi v minulosti dával dohromady jako součást projektů Ed Rush & Optical nebo Killbox?

Řekl bych, že tvorba sólového alba je dost odlišná od toho, na co jsem byl zvyklý z mých projektů jako Ed Rush & Optical nebo Killbox. Se sólovým albem dostáváš do rukou úplnou kreativní kontrolu a můžeš naplno rozvinout svůj zvuk a představivost. Je to velká svoboda, která s sebou ale nese i velkou zodpovědnost v tom, že je to celé fakt jen na tobě.

Na druhou stranu tvorba v rámci projektu ti dává možnost kreativně doplňovat jeden druhého, tvořit něco, co je víc než pouhým součtem zapojených článků celého soukolí. Dá se v tom najít opravdová harmonie, když najdeš někoho, kdo je naladěný na tu samou vlnu. Nese to s sebou ale i nutnost umět dělat kompromisy a udržovat atmosféru nějaké rovnováhy mezi hlasy všech zúčastněných.Takže, když to shrnu, tvorba sólového alba je hodně osobní záležitost, naopak tvorba v projektech Ed Rush & Optical nebo Killbox je týmová hra, která často vede k nečekaně skvělým výsledkům.

 Ty jsi jeden z mála lidí, kteří se okolo drum & bassu motají už od jeho vzniku, jsou pořád aktivní a vydávají novou hudbu. Jak vnímáš aktuální stav na žánrové scéně a co je ta věc, která tě stále i po všech těch letech motivuje k tomu pokračovat v tvorbě?

 Drum & bass za ty 3 dekády ušel hodně dlouhou cestu! Vyvíjel se do spousty zajímavých směrů a já jsem vděčný za to, že můžu být součástí tohohle epického příběhu. Drum & bass je od svých začátků proslulý tím, že nabízí mnoho prostoru k experimentování, je neustále inovován, bourá hranice a dokáže rychle přebírat vlivy i z jiných hudebních žánrů. Je paráda být součástí drum & bassové rodiny právě teď a tady!

Co se motivace týče, řekl bych, že u mě je to čistě o té vášni a lásce k muzice. 💖 Nic se tomu nevyrovná. Na té energii, intenzitě a kreativitě drum & bassu je prostě něco, co mě láká vracet se k němu znovu a znovu. Mám to obrovské štěstí, že se hudbou můžu živit, samozřejmě hlavně díky podpoře mých úžasných fanoušků. Jejich nadšení je pro mě trvalým zdrojem inspirace.

 Pár let zpět jsi s Jindrou pracoval na skladbě pro zatím poslední Killbox album, nebavili jste se o tom, že byste se zase někdy spolu zavřeli do studia?

 To bych rád! Žeru jeho hudbu a nové album, co mu vychází na VISION, je naprostá pecka. Bylo by super spolu zas něco vymyslet!

 Ještě jedna rychlá otázka na závěr, co si jako první vybavíš, když tě čeká cesta na hraní do Česka/na Beats For Love?

POJĎ, POJĎ, POJĎ!

ENG

Hey Ben, how are you? How’s 2024 treating you so far?

 Hey! 2024 has been cool so far. I have released my first solo album and have been doing some amazing shows. I have also been spending some time unwinding after the album project and have a few remix projects I’m working on.

 It’s been several weeks since the release of your album, how would you compare the process of putting it together alone to the Ed Rush & Optical / Killbox that you made before?

I'd say the process of creating a solo album is a very different beast to collaborating on projects like Ed Rush & Optical or Killbox. With a solo album, you have complete creative control and can really explore your own sound and ideas. There's a freedom to that, but also a lot of responsibility, as everything rests on your shoulders.

With collaborations, on the other hand, you have the opportunity to bounce ideas off of each other, and create something that's greater than the sum of its parts. There's a real synergy to be found in working with someone who's on your wavelength. But, of course, you also have to compromise and make sure everyone's ideas are heard.

So, in summary, creating a solo album is a deeply personal journey, while collaborating on projects like Ed Rush & Optical or Killbox is more of a team effort that can lead to some truly unique and powerful results.

 You’re one of the very few people who’s been around from the very early days of Drum & Bass who’s still remaining very active and releasing his own music. What’s your take on the current state of the genre and what would you say is the number one thing that still motivates you to keep grinding?

 Drum & Bass has come a long way since the early days! The genre has evolved in so many exciting ways, and it's been amazing to be a part of that journey. It’s been renowned from the beginning for a lot of innovation and experimentation, with producers pushing the boundaries and incorporating influences from other genres. It's a really exciting time to be involved in Drum & Bass!

As for what keeps me motivated, I'd say it's the sheer passion and love for the music. 💖 There’s nothing quite like it. There's something about the energy, the intensity, and the creativity of Drum & Bass that just keeps me coming back for more. I feel incredibly lucky to be able to make music for a living, and to have such a dedicated fanbase. Their enthusiasm and support is a constant source of inspiration for me.

You worked on a tune with Jindra before for your latest Killbox album, is there any chance you guys might join each other in the studio again?

 I hope so. I love his music and the latest album project he dropped on vision is incredible. It would be great to work on something with him again!

 Last but not least, what’s the first thing that comes to mind when you’re about to perform in Czech Republic/at Beats For Love?

LETS FKIN GO!!!

MONTY

CZ

Ahoj Monty, jak se máš? Jaký máš zatím rok?

 Ahoj, mám se fajn, díky za optání. Momentálně cestuju napříč Jižní Koreou a pak vyrážím na Bali, abych zahrál na Locus Festivalu.

 Letošní rok je zatím super. Měl jsem průběžně celkem dost hraní ve Spojených Státech. Je skvělé mít tu příležitost vystupovat a cestovat po tamní straně světa. Hudební scéna je tam aktuálně v rozkvětu a děje se tam toho hrozně moc.

 

Je to už nějaký ten pátek od tvého posledního sólového releasu, máme to brát jako náznak toho, že děláš na něčem větším?

Je to tak. V září mě čeká vydání nového singlu a pak mi ještě vyjde nová spolupráce s Trailem na jeho dalším releasu.

A ano, momentálně dělám i na něčem větším.

 Během posledních pár let mám pocit, že se daří čím dál většímu počtu francouzských talentů proniknout na mezinárodní dnb scénu, jak ty osobně vnímáš tamní vývoj a máš pro nás případně i nějaké soukromé tipy na umělce, které sledovat?

 Jo, rozjelo se to tu slušně. U nás v Toulouse už to není jen o drum & bassu, je to celé spektrum bass music a to je pro mě skvělá zpráva. Prospívá to i různorodosti mejdanů.

Jasně, sledujte jména jako Fakt, Tryst Temps, LoveTheENÐ a Trail. Dělají skvělou hudbu!

Poslední dobou jezdíš turné doslova okolo světa, který zážitek z tvých cest bys dal na první místo?

To je sakra těžká otázka, haha. Bylo jich spoustu.

Submersion poblíž Philadelphie je rozhodně jeden z těch hlavních. Je to úžasné místo u vody, s naprosto skvělým sound systémem, hodně profesionální, a s parádním publikem.

The Bikini Club tady u nás Toulouse je pro mě vždycky zážitek, pořád jedno z mých top hraní je Bass Coast Festival v Kanadě, pak Nový Zéland a Austrálie, tam to taky miluju.

Ještě jedna rychlá otázka na závěr, co si jako první vybavíš, když tě čeká cesta na hraní do Česka/na Beats For Love?

Jsem velmi vděčný, že si letos na Beats For Love zahraju. Bude to skvělá show! A obecně hraní v Česku miluju, máte tu skvělé publikum, hrozně se na to těším!

Díky za tvůj čas a vidíme se v červenci pod pecí!

ENG

Hey Monty, how are you? Hows 2024 treating you so far?

 Hi, I'm good, thanks. Currently, I'm traveling in South Korea, and then I'll be heading to Bali to perform at Locus Festival.

 So far, 2024 has been great. I've been playing a lot in the US throughout the year. It's fantastic to have the opportunity to perform and travel in that part of the world. The music scene is thriving there, with lots happening for sure.

Its been a while since your latest solo release, is that a hint you might be working on a bigger project at the moment by any chance?

 Indeed it has. I have a single dropping in September and a collaboration with Trail on his next release.

 And yes, I am currently working on a bigger project. 

It feels like theres quite a lot of French talent breaking through internationally over the past few years, how do you personally see the scene evolving over there and do you by any chance have any tips for local names to watch out for?

Yeah, it's been evolving really well. Here in Toulouse where I live it's not just about drum and bass anymore; it's the whole spectrum of bass music, which I think is great. It also makes the shows interesting in my opinion.

Yeah, keep an eye on Fakt, Tryst Temps, LoveTheENÐ, and Trail. They are making some great music.

Over the last couple of years youve been touring literally all around the world, what would you say was the most memorable experience from your travels?

That's a tough question haha. There have been so many.

Submersion near Philadelphia has to be one of them. It's an amazing location next to the water, with spot-on sound systems, very professional, and an amazing crowd.

The Bikini Club here in Toulouse is always a highlight for me, still one of my favorite places to play Bass Coast Festival over in Canada, New Zealand and Australia, I love going out there.

Last but not least, whats the first thing that comes to mind when youre about to perform in Czech Republic/at Beats For Love?

I feel very thankful to be able to perform at this year's Beats For Love. It's going to be a great show ! I love playing in Czech Republic, it's always a great crowd, I'm very excited!

Thank you for your time and see you in July!